SKANLUX HOLDING ApS, CVR 30517059 (herefter benævnt ”Skanlux”) har registreret personoplysninger om dig, hvis:
I denne sammenhæng skal vi efter persondatalovgivningen give dig en række oplysninger om, hvordan vi behandler dine oplysninger.
Såfremt du er kontaktperson hos en kunde opfordres du til at dele denne skrivelse med andre kontaktpersoner hos kunden, du ved allerede har eller vil få kontakt med Skanlux.
Skanlux er dataansvarlig for behandlingen af dine oplysninger. Skanlux kan kontaktes via info@skanlux.dk eller på tlf. 70 21 45 21.
Vi behandler ikke følsomme oplysninger om dig, men kun almindelige. Dette indebærer som kunde stamdata som navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, men også betalingsoplysninger og købshistorik.
Som kontaktperson hos en kunde har vi stamdata om dig, så som navn, telefonnummer, e-mailadresse og stillingsbetegnelse.
Der er forskellige formål med behandlingen af oplysningerne om dig:
Som udgangspunkt er det ulovligt at behandle personoplysninger, medmindre man har et retligt grundlag for behandlingen.
Hos Skanlux benytter vi følgende retlige grundlag, alt efter om du er kunde eller kontaktperson hos en kunde:
Retsgrundlaget for behandlingen er primært aftalen mellem dig og Skanlux om køb af Skanlux’ ydelser, hvilket naturligt indebærer behandling af oplysninger om dig, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b.
Det retlige grundlag kan dog også være, at behandlingen følger af lov, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra c. Skanlux er eksempelvis forpligtet efter bogføringsloven til at opbevare regnskabsmateriale i op til 5 år + indeværende år.
Desuden kan det retlige grundlag være Skanlux legitime interesse i at foretage en bestemt behandling, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f. Dette kan være tilfældet ved tvangsinddrivelse af et skyldigt beløb hos en kunde, eller ved opbevaring af oplysningerne i dokumentationsøjemed.
Såfremt du ikke er kunde, men en person tilknyttet en virksomhed, der er kunde, er retsgrundlaget for behandlingen Skanlux’ legitime interesse i at varetage et kundekartotek, hvor der fremgår oplysninger om virksomhedens kontaktperson, så det er muligt at varetage kundeforholdet, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.
Det retlige grundlag kan dog også være, at behandlingen følger af lov, jf. persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra c. Skanlux er eksempelvis forpligtet efter bogføringsloven til at opbevare regnskabsmateriale i op til 5 år + indeværende år.
Alle oplysningerne vil som udgangspunkt være slettet senest 10 år efter udløbet af det år, hvor kundeforholdet ophørte. I særlige tilfælde, hvor der er fare for en retlig konflikt med en kunde eller en person tilknyttet en virksomhed, der er kunde, kan alle oplysningerne blive opbevaret i dokumentationsøjemed, indtil kravet er forældet eller endeligt afvist af en retsinstans.
Opbevaringen sker for at dokumentere lovligheden og kvaliteten i sagen samt henset til den absolutte forældelsesfrist på 10 år i forældelsesloven.
Oplysningerne bliver som udgangspunkt ikke delt med tredjemand. Efter omstændighederne kan oplysningerne, særligt i tilfælde af en retlig konflikt, deles med advokater, revisorer, domstolene, offentlige myndigheder og forsikringsselskaber.
Dine oplysninger deles desuden med Skanlux’ leverandører og samarbejdspartnere i forbindelse med et byggeprojekt.
Efter reglerne i persondataforordningen har man som registreret følgende rettigheder over for Skanlux:
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os.
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at be
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Såfremt du mener, behandlingen er i strid med reglerne i persondatalovgivningen, kan du indgive klage hos os. Hvis du er uenig i vores vurdering af sagen, kan du klage til Datatilsynet. Datatilsynet kan kontaktes på dt@remove-this.datatilsynet.dk eller på tlf. 33 19 32 00. Se desuden Datatilsynets hjemmeside på datatilsynet.dk, hvor du kan finde yderligere information om dine rettigheder som registreret.